Noutățile anului 2019 de la Valtra

Producătorul finlandez Valtra, parte a AGCO, și-a anunțat, în conferința de presă online din data de 7 ianuarie, lansarea unor noi servicii și produse digitalizate, menite să simplifice tot mai mult munca fermierilor, propunând clienților săi noi modalități de îndeplinire a sarcinilor. Dorința îndrăzneață a companiei, de redefinire a ideii despre ceea ce înseamnă un tractor, poate fi privită ca un angajament dacă luăm în calcul ultimele inovații și îmbunătățiri aduse produselor.

2018 a fost un an care a demonstrat încă o dată că fermierii iubesc tehnologia Valtra, designul nordic și ușurința în exploatare a produselor. Compania se află într-o continuă dezvoltare, lucru confirmat de creșterea, chiar dublarea în unele țări, a numărului de unități vândute. În plus, mai mult de o treime din tractoarele ajunse la fermieri au fost echipate cu mult premiata cotieră SmartTouch, o interfață cu utilizatorul inovatoare, ce asigură control și precizie ridicate. Pentru a continua în aceeași direcție, reprezentanții companiei mizează pe digitalizare, pe soluții alternative ce deschid noi orizonturi. „Mașinile devin tot mai inteligente și toată lumea din această industrie vorbește despre digitalizare. Iar Valtra poate oferi foarte multe soluții fermierilor, pentru o colaborare perfectă. Știm că succesul clienților înseamnă și succesul nostru.” - spune Iari Rautjärvi , vicepreședinte, director general Valtra, în cadrul primei conferințe de presă din 2019.

 

Mai mult confort și adaptabilitate cu noua serie A

Gradul de adaptabilitate și confort al seriei A de la Valtra a crescut odată cu lansarea noilor modele A 104 și A 114, echipate cu transmisia HiTech 4. Noua transmisie 16 + 16R a fost optimizată pentru lucrări în câmp și în ferme, având șase viteze disponibile în intervalul de viteză principal de lucru - între 4 și 12 km/h. În plus, este disponibilă opțiunea 32 + 32R, cu un reductor suplimentar, care permite viteze de deplasare mai mici de 100 de metri pe oră la o turație a motorului de 1400 rpm.

Noile modele HiTech 4 sunt concepute pentru o funcționare ușoară, fără efort și implică utilizarea minimă a pedalei de ambreiaj. Transmisia este acționată prin intermediul comutatoarelor poziționate pe maneta GripControl. O gamă de funcții automate și pre-programabile permit operatorului să se concentreze mai mult asupra utilajului atașat și a împrejurimilor. Funcțiile încărcătorului frontal pot fi folosite și mai precis grație noilor comenzi electronice - noul joystick, amortizorul de șoc SoftDrive și prinderea hidraulică a accesoriilor încărcătorului.

Totodată, noile modele HiTech 4 din seria A au un nivel mai ridicat de confort. Opțional, fermierii pot alege o suspensie mecanică a cabinei, ce aduce un plus de stabilitate. Noul tablou de bord permite citirea informațiilor chiar și atunci când soarele strălucește foarte puternic, iar afișajul poate fi cu ușurință setat pentru a arătata exact informațiile dorite.  

Din perspectiva clienților, punându-se în locul lor, Brandon Montgomery, director platformă Global Tractors, spune că cele mai importante beneficii oferite de seria A sunt gradul ridicat de adaptabilitate, confortul și puterea necesară pentru fiecare sarcină. Cu seria A de la Valtra, nu trebuie să lucrezi mai „din greu”, ci mai inteligent.

 

Tractoare mai prietenoase cu mediul și mai inteligente

Grija pentru mediul înconjurător este o preocupare permanentă a producătorului finlandez, iar tractoarele Valtra sunt și în această privință cu un pas înainte. Începând cu acest an, motoarele tractoarelor din seriile N, T și S, cu o putere mai mare de 130 de kW, respectă anticipat normele de poluare prevăzute de Uniunea Europeană, Stage 5, ce vor intra în vigoare în următoarea perioadă. Producția motoarelor conforme cu standardul Stage 5 a început deja din luna ianuarie pentru seriile T și S. Pentru N174 producția va începe în această primăvară, iar pentru N134 și N154, va începe în toamna acestui an. Noile modele vor fi puse în mișcare de motoare AGCO Power LFTN-D5. Modul de proiectare a fost modificat pentru a se adapta instalațiilor post-tratare mai mari. Vizibilitatea din cabină, care era deja foarte bună, a fost îmbunătățită și mai mult datorită acestor modificări.

Noile tractoare Valtra vor fi, de asemenea, mai inteligente din 2019. Un al doilea terminal este acum disponibil pentru modelele SmartTouch din seria N, T și S. Terminalul, care poate fi instalat oriunde în cabină, poate fi utilizat ca afișaj pentru dispozitivele ISOBUS, pentru a accesa și a gestiona opțiunile Auto-Guidance (ghidare automată) sau pentru a accesa o cameră externă. „Valtra SmartTouch a fost primită incredibil de bine de clienții noștri datorită ușurinței de folosire. Deja livrăm 40% din tractoarele din seria T cu sistem de auto-ghidare. Ne-am angajat să livrăm soluții și servicii pentru agricultura de precizie ușor de utilizat pentru fermieri și contractori, ajutându-i să crească gradul de eficiență, cu costuri de exploatare cât mai convenabile”, spune Mikko Lehikoinen, vicepreședinte marketing Valtra.

Suspensie pneumatică pe puntea față pentru tractoarele din seria N

O altă noutate anunțată de Valtra este oferirea posibilității de echipare a tractoarelor din seria N cu suspensia pneumatică AIRES pe puntea față.

Suspensia pneumatică este utilizată pe scară largă la vehiculele comerciale dar la tractoare a fost, pentru mai bine de 20 de ani, o caracteristică unică Valtra. Aceasta oferă un răspuns mai rapid și un nivel mai ridicat de absorbție a șocurilor, în special în mișcările rapide ale osiilor și atunci când sarcina pe osie se schimbă rapid, ca în cazul utilizării încărcătorului frontal. Acest lucru face ca tracțiunea și confortul operatorului să fie superioare soluțiilor hidropneumatice.

Avantajele suspensiei pneumatice pe puntea față devin tot mai clare, deoarece greutatea totală a tractoarelor crește odată cu greutățile frontale mari și încărcătoarele frontale. Viteza crescută a tractoarelor și utilizarea frânelor pneumatice, în vederea respectării standardelor sporite de siguranță prevăzute de UE, sprijină, de asemenea, această soluție. Noua suspensie va deveni disponibilă la noile modele conforme cu standardul Stage 5 din seria N.

Reprezentanții Valtra spun că anul 2019 este un an important, ce stabilește clar direcția de dezvoltare a companiei. „E timpul să facem următorul pas în strategia noastră. Este pentru prima dată când introducem servicii noi; redefinim ideea despre ceea ce înseamnă un tractor. Anul acesta vom face primul pas apăsat înspre ceea ce înseamnă digitalizare. Ne-am angajat să oferim cele mai bune produse și servicii din industrie. Deci acesta este primul pas și vor urma mulți alții. O să facem lucrurile simple și incitante. Nu vom încerca, ci chiar vom face acest lucru”, a spus în încheiere Mikko Lehikoinen, vicepreședinte marketing Valtra.