fendt 700
Articole

You dreamt it. We built it. Vi l-ați imaginat. L-am construit. Noua generație Fendt 700 Vario.

Odată cu lansarea celei de-a șaptea generații a seriei Fendt 700 Vario, Fendt aduce pe piață un tractor complet reproiectat și îi extinde spectrul de putere până la 300 cp, pentru o și mai mare adaptabilitate. Noul motor, ampatamentul (opțional) de 60 inch (1,52 m), sistemul FendtONE onboard și offboard etc.  sunt doar câteva dintre elementele distinctive ale seriei care îl transformă într-un competitor unic pe piață. Pentru prima dată, viteza maximă la seria 700 Vario este de 60 km/h. Importante inovații tehnice, ”împrumutate” de la seriile mari, precum transmisia VarioDrive și noul sistem de răcire îl propulsează drept cel mai ușor de manevrat tractor din clasa sa. Și astfel, Fendt 700 Vario stabilește, din nou, noi standard în clasa sa de putere.  

De la lansarea sa, în 1998, Fendt 700 Vario a câștigat numeroase premii, devenind cea mai vândută dintre seriile de tractoare Fendt. Clienții din întreaga lume se bazează pe aceste tractoare, fie în câmp, fie pe drumuri publice sau la lucrări cu încărcătorul frontal, modelele generațiilor anterioare 700 Vario fiind prezente în ferme medii și mari din Europa, America de Nord, Africa de Sud și, de asemenea, în Australia și Noua Zeelandă.

Ajunsă la a șaptea generație, noua gamă cu cinci modele (Fendt 720 Vario, 722 Vario, 724 Vario, 726 Vario și Fendt 728 Vario) ocupă domeniul de putere de la 203 la 283 CP (147 – 206 kW) (ECE R120). Fendt DynamicPerformance (DP) asigură o putere suplimentară de până la 20 CP, la modelul Fendt 728 Vario DP, prin intermediul unui sistem de monitorizare dependent de cerere, exact atunci când este necesar, modelul de top atingând astfel o performanță maximă de până la 303 CP. Conceptul de putere suplimentară nu este legat de viteza de deplasare sau de aplicații speciale și funcționează pur dinamic, chiar și atunci când lucrările ce necesită priză de putere se află în punctul mort.

 

Putere ridicată de tractare cu consum redus de combustibil

Conceput pentru a satisface cerințele globale, Fendt 700 Vario a fost creat având un raport putere-greutate scăzut, cu un domeniu ridicat de performanțe, flexibilitate și utilizarea atentă a resurselor și având în vedere protecția mediului înconjurător. Motorul AGCO Power cu 6 cilindri și o capacitate de 7,5 litri a fost complet reproiectat pentru spectrul actual de putere.

Tratarea ulterioară a gazelor de eșapament are loc prin intermediul unui convertor catalitic cu oxidare diesel (DOC) cu filtru de particule diesel (DPF) și cu reducere catalitică selectivă (SCR) fără recircularea gazelor de eșapament, ceea ce este conform standardului de emisii de gaze Stage V. În plus, în motor sunt prevăzuți tacheți hidraulici ce nu necesită întreținere. Sistemul de transmisie Fendt VarioDrive, de tip continuu variabilă, este compus armonios din motor și binecunoscuta transmisie Vario.

Managementul controlat inteligent al tracțiunii integrale este unul dintre avantajele Fendt VarioDrive. Sistemul de transmisie elimină necesitatea comutării manuale la schimbarea între modul de lucru în camp sau pe drumuri publice. Acesta acționează punțile față și spate după cum este necesar și distribuie puterea în mod dinamic. În câmp, forța de tracțiune este complet disponibilă, iar solicitările sunt evitate atunci când se conduce pe drumuri publice. Așa-numitul efect ”pull-in-turn” face posibil ca tractorul efectiv să fie ”tras” în curbă, în timpul virajelor. Rezultatul: o rază de întoarcere deosebit de mică, cu putere de tracțiune maximă și compactare redusă a solului.

Sistemul inovator Fendt iD este deja familiar de la tractoarele mai mari. Toate componentele, precum  motorul, transmisia, sistemul hidraulic și sistemul de răcire, au fost proiectate conform așa-numitului principiu „cuplu motor mare – turație redusă a motorului”. În acest fel, Fendt 700 Vario atinge un cuplu ridicat chiar și la turații mici ale motorului și economisește combustibil. Turația nominală a motorului este de numai 1.700 rpm. În domeniul principal de lucru, viteza este de 1.400 până la 1.700 rpm. Noile Fendt 726 și 728 Vario ating o viteză maximă de până la 60 km/h la doar 1.450 rpm. La 50 km/h turația motorului este de 1.200 rpm, la 40 km/h este de doar 950 rpm. Cuplul maxim de 1.450 Nm la modelul de top Fendt 728 Vario este atins la doar 1.300 rpm și asigură o putere mare de tracțiune și bună accelerație cu un consum specific minim de combustibil.

 

Noi standarde privind manevrabilitatea

Cu un raport putere /greutate de doar 30,5 kg /CP și dimensiuni exterioare compacte, Fendt 728 Vario este deosebit de manevrabil și exercită o presiune mai mică asupra solului. În funcție de aplicația de lucru, gama poate fi lestată în mod flexibil în față, precum și în spate pe roțile din spate. Greutatea brută a vehiculului, de până la 15 tone, îi permite să fie utilizat în lucrări grele de tractare.

O altă tehnologie împrumutată de la tractoarele mai mari este sistemul de răcire CAS (Concentric Air System), care a fost utilizat pentru prima dată la seria 1000 Vario. Sistemul este acționat de un motor hidraulic propriu și dispune de un ventilator care “împinge” aerul rece în circuitul de răcire, în loc să îl tragă. Acest lucru permite reducerea turației ventilatorului și, prin urmare, a necesarului de energie. Turația ventilatorului poate fi redusă și este necesară o putere de acționare cu până la 40% mai mică decât în cazul sistemelor convenționale de ventilație și răcire. Această putere este apoi disponibilă pentru tracțiune pe teren sau la deplasarea pe drumuri publice. De asemenea, modul de proiectare compact al sistemului CAS şi ventilatorul cu diametrul de 56 cm contribuie la reducerea volumului sistemului de răcire şi astfel se îmbunătățește manevrabilitatea tractorului, la un unghi de virare mare, de 52 grade.

Presiunea optimă în anvelope reduce alunecarea și presiunea asupra solului. Sistemul complet integrat de control al presiunii în anvelope Fendt VarioGrip mărește zona de contact cu solul și mărește puterea de tracțiune cu până la 8%. Când se conduce pe drumuri publice, presiunea aerului este crescută și astfel rezistența la rulare este redusă, economisindu-se astfel încă 2% din cantitatea de combustibil (conform studiului realizat de South Westphalia University of Applied Sciences, Agricultural Economics Soest 2014). Prin intermediul terminalului, operatorul poate monitoriza cu ușurință presiunea în anvelope prin intermediul sistemului dual de control al presiunii în anvelope. Fendt VarioGrip este disponibil, opțional, direct din fabrică atât pentru axele cu flanșă, cât și pentru axele cu butuc, pentru culturile în rânduri cu anvelope duble și, de asemenea, cu greutăți pentru roți.

 

Siguranță chiar și la transporturi grele

Viteza maximă opțională de până la 60 km/h la doar 1.450 rpm, șasiul inteligent și un sistem inteligent de siguranță, precum și numeroase opțiuni pentru cuplarea spate fac din Fendt 700 Vario un adevărat talent la transport. Sistemul de siguranță include un sistem de frânare cu două circuite, Fendt Reaction Steering, precum și lumini de frână (stopuri) și un asistent de decelerare și Fendt Stability Control (FSC).

FSC reduce înclinarea laterală la viteze de peste 25 km/h și minimizează înclinarea laterală a tractorului. Acest lucru mărește siguranța în curbe, precum și confortul în timpul condusului.

Pentru prima dată, pentru Fendt 700 Vario este disponibil un nou asistent la frânarea remorcii. Asistentul la frânare asigură tractarea constantă chiar și pe terenuri deluroase și astfel un comportament de conducere în siguranță. Un senzor măsoară cuplul de compresie al remorcii prin intermediul transmisiei. La deplasarea în pantă, dacă tractorul detectează că remorca împinge prea tare, se activează frânele pneumatice ale remorcii. Trailer Brake Assist (asistența la frânarea a remorcii) va fi disponibilă de la sfârșitul anului 2023.

 

Operare individuală cu FendtONE

La noua generație Fendt 700 Vario, tractorul și utilajele atașate sunt operate simplu și individual prin intermediul joystick-ului multifuncțional și al joystick-ului opțional 3L (cu 3 căi), în FendtONE onboard. Fendt 700 Vario este echipat standard cu un tablou de bord digital de 10″ și un terminal de 12″ pe cotieră. Opțional, este disponibil un terminal suplimentar de 12″.

Funcțiile inteligente, precum sistemul de ghidare Fendt Guide, Fendt SectionControl sau Fendt Variable Rate Control (VRC) sunt afișate după cum este necesar pe butoanele asignabile individual de pe terminale.

Alte funcții specifice agriculturii inteligente:

  • Fendt Contour Assistant
  • Fendt Section Control (SC)
  • Sistemul automat de întoarcere la capătul rândului Fendt TI Headland
  • Întoarcere asistată cu Fendt TI Turn Assistant
  • Conectivitate prin pachetul de telemetrie Fendt Connect.

 

Siguranță și confort până în cel mai mic detaliu

Cabina Fendt VisioPlus, care și-a dovedit calitățile de-a lungul timpului, a fost de asemenea optimizată în ceea ce privește siguranța și confortul. Pentru prima dată, filtrarea aerului din cabină poate fi opțional convertită, din fabrică, în protecție de categoria 4 conform standardului UE EN15695. Sistemul de protecție de categoria 4 îi asigură operatorului protecție împotriva prafului, substanțelor lichide pulverizate și a vaporilor acestora. Aceasta înseamnă că Fendt 700 Vario îndeplinește toate cerințele pentru lucrări de protecția culturilor. La modelele de bază sunt îndeplinite toate standardele unei cabine de protecție de categoria a 2-a. Sistemul de filtrare va fi disponibil de la sfârșitul anului 2023.

O bună vizibilitate este esențială pentru lucrările de precizie. Fereastra continuă, panoramică, având un unghi de vizualizare de 77 de grade, asigură o vedere optimă, mai ales asupra încărcătorului frontal, și când se lucrează la înălțme. Ștergătorul lateral de pe partea dreaptă menține geamul curat chiar și pe vreme schimbătoare. Cele două camere, opționale, pentru față și spate facilitează manevrarea, permit o vedere directă asupra utilajului atașat și măresc confortul în timpul lucrului. Cele două lumini de lucru opționale în capotă asigură cea mai bună iluminare posibilă, iar farurile spate cu LED și semnalizatorul sporesc și mai mult siguranța în trafic.

Zilele lungi de lucru, desfășurate în condiții meteorologice schimbătoare,  impun anumite cerințe pentru operatorul tractorului. Chiar și în timpul lucrărilor grele, în câmp, în cabină predomină temperaturi plăcute datorită performanței îmbunătățite a sistemului de aer condiționat. În plus, băuturile și alimentele pot fi păstrate într-o cutie, atât la rece (0-16°C) cât și la cald, putând fi încălzite (45-65°C).

 

O nouă generație de scaun al operatorului

Pentru prima data, există 6 posibilități de configurare a scaunului dintr-un Fendt 700 Vario. Un scaun complet nou, la care se pot efectua setări prin intermediul terminalului este disponibil ca opțional, acesta având numeroase funcții ergonomice.

Operatorul tractorului își poate regla electric înălțimea și poziția scaunului, precum și unghiul spătarului printr-o pârghie de pe partea laterală a scaunului. Dacă are loc schimb de operatori, aceștia își pot crea profiluri personalizate de scaun și le pot activa cu un singur și simplu clic.

Funcții specifice care asigură confortul:

  • Sistem de reglare a climei în scaun
  • Scaun cu mai multe trepte de încălzire
  • Suport lombar cu patru trepte de reglare
  • Reglaj prin maneta aflată în laterala scaunului
  • Funcția masaj
  • Funcții de memorare pentru utilizatori diferiți

 

Sistem hidraulic performant

Pompa cu un debit de până la 220 l/min, modularitatea sistemului, cuplele hidraulice FFC și cele până la 5 distribuitoare spate, două față și până la 3 pe mijloc sunt câteva dintre caracteristicile distincte ale sistemului hidraulic al Fendt 700 Vario.

Noul sistem automat de ridicare a tirantului spate reglează greutatea utilajului proporțional cu puntea spate a tractorului, ceea ce contribuie la creșterea tracțiunii și îmbunătățirea calității lucrării.