Articole

”Ne mândrim în fiecare an cu obținerea unor rezultate excepționale”

Interviu cu dl. Cristian Dănescu, director general MEWI.

Nimeni n-ar fi bănuit, în luna ianuarie a anului 2020, atunci când la MEWI urma să implementăm toate activitățile pregătite pentru aniversarea celor 25 de ani de existență ai companiei, ce evenimente nedorite vor avea loc pe plan mondial și ce repercusiuni vor avea acestea și asupra domeniului nostru. S-au anulat toate târgurile la care participam în mod tradițional, s-au anulat toate vizitele la producătorii pe care îi reprezentăm, și toate acele evenimente ce presupun socializarea față în față.

Și pentru că ne dorim totuși să ne sărbătorim compania pentru care lucrăm, să ne celebrăm colegii, partenerii și colaboratorii, ne mutăm aniversarea în digital.

Nimeni altcineva n-ar putea să vorbească despre MEWI mai avizat decât directorul general Cristian Dănescu, motiv pentru care vă invităm să citiți un interviu realizat în luna februarie a acestui an, din care cu ușurință veți înțelege sensul zicalei ”spune-mi cine te conduce ca să-ți spun cine ești.”

Istoria companiei pe care o conduceți de aproape 10 de ani, și în care vă aflați de mult peste 20 de ani, se confundă, practic, cu istoria dv. în firmă. Cum percepeți dv. transformările prin care a trecut MEWI, de la 5 angajați în 1995 la 215 în 2020, de la câteva utilaje la mâna a doua la game de produse aflate în portofoliul a peste 15 producători de top, mulți reprezentați exclusiv în România?

Compania germană Heinrich Schröder Landmaschinen KG, a înființat societatea MEWI în anul 1995, cu scopul de a distribui utilaje la mâna a doua, aflate pe stocul lor din Germania.

În primii 8 ani de activitate, fermieri din toată țara se deplasau la sediul nostru din Orțișoara, aflat în incinta AGROMEC (fost SMA), pentru a contracta și ridica utilajele comandate. Nu au fost puține cazuri în care aceste utilaje au fost transportate pe roți sute de kilometri.

Accesarea creditelor bancare pentru achiziția de utilaje agricole fiind foarte dificilă în acea perioadă, finanțarea utilajelor era realizată chiar de firma Schröder.

În anul 2004, au apărut primele solicitări pentru achiziții de utilaje noi, finanțate prin programul SAPARD. În aceste condiții, pentru a putea oferi utilaje de calitate ridicată, MEWI a solicitat și obținut, de-a lungul anilor, distribuția unor mărci de renume, precum Fendt, Valtra, Horsch, Rauch etc.

Având aceste branduri importante în portofoliu, am reușit să ne extindem rețeaua de distribuție în toată țara, astfel încât, la ora actuală, prin cele 8 locații proprii și 7 ale dealerilor noștri, oferim servicii la cel mai înalt nivel.

 

Cât din ADN-ul german se regăsește în structura MEWI? Putem vorbi de o evoluție de tip ”încet dar sigur”?

Angajații care și-au început activitatea la MEWI, în anul 1995, veneau de pe băncile școlii. Ne-am format alături de colegii noștri din Germania și am încercat să ne ghidăm după principiile lor.

Am clădit și dezvoltat compania pe aceste principii, transmițând tuturor angajaților noi ADN-ul german.

Ne-am fi dorit să creștem “încet dar sigur”, așa cum a făcut-o firma mamă Heinrich Schröder Landmaschinen KG, în decurs de peste 200 de ani, dar piața ne-a împins spre o dezvoltare rapidă.

Am făcut-o însă cu maximă responsabilitate și am asigurat tuturor cumpărătorilor noștri servicii post-vânzare de calitate.

 

Pe de altă parte, istoria MEWI nu poate fi separată de cea a producătorilor pe care îi reprezintă. Portofoliul este unul generos, cu nume mari din industrie. Simțiți că există o ”presiune” asupra companiei, în sensul de a fi mereu la înălțime, și mai ales în ceea ce privește serviciile?

Producătorii pe care îi reprezentăm investesc anual 100 de milioane de euro în dezvoltarea produselor din portofoliul lor. Globalizarea și evoluția economică mondială îi obligă să-și diversifice gama de mașini și utilaje agricole, reușind astfel să ofere soluții integrate fermierilor din toată lumea.

În aceste condiții, este normal ca fiecare producător de marcă să impună creșterea anuală a numărului de unități vândute și îmbunătățirea continuă a activităților post-vânzare.

Având un grad ridicat de pregătire, echipa MEWI face față cu brio acestor provocări. Ne mândrim în fiecare an cu rezultatele excepționale obținute, iar furnizorii ne apreciază în consecință.

În 25 de ani, în România, tehnica agricolă s-a schimbat incredibil, iar MEWI a crescut, practic, „odată cu țara”. Cum a contribuit MEWI în tot acest timp la dezvoltarea parcului de mașini și utilaje agricole din România?

Compania noastră este unul din cei mai importanți distribuitori de utilaje agricole din Europa, reușind, în ultimii 3 ani, să livreze aproximativ 5.500 de echipamente agricole fermierilor din România.

Însă la MEWI se pune accent pe calitate, nu pe cantitate, acesta fiind motivul principal pentru care majoritatea fermierilor de top din țară apelează la serviciile noastre.

Un proiect de anvergură pe care l-am început în anul 2012 a fost retehnologizarea societății Agricost Al Dahra, din Insula Mare a Brăilei. În perioada 2013-2020 am livrat în Insulă 90 de tractoare Fendt de mare capacitate, care lucreaza în tandem cu 70 de utilaje de prelucrarea solului și semănat, marca Horsch.

 

2020 este anul în care, la majoritatea producătorilor pe care îi reprezentaţi în România, tema principală este agricultura de precizie. Credeți că este pregătit fermierul român pentru agricultura smart?

În anul 2017, 50% din tractoarele Fendt vândute în România erau echipate cu sisteme de autoghidare, procentul ajungând, în prezent, la peste 80%.

Această creștere importantă demonstrează foarte clar interesul fermierilor noștri pentru agricultura de precizie. În ceea ce privește protecția plantelor, suprafețele mari necesită utilaje autopropulsate de capacitate ridicată, care se pretează perfect la noile provocări din agricultură.

 

La ce credeţi că se referă mulţi dintre clienţii companiei când afirmă că „MEWI este altfel”?

Dacă privești din perspectiva anvergurii afacerii, MEWI poate fi considerată o “companie multinațională”. Noi, însă, suntem o afacere de familie, care își tratează ca atare clienții.

Nu umblăm cu nasul pe sus, suntem deschiși pentru discuții constructive și putem fi abordați 24/7, indiferent de funcția pe care o ocupăm în firmă.

 

Ce înseamnă să fii ”mewist”?

Să fii mewist înseamnă să faci parte dintr-o mare familie, care crește de la an la an, și unde relațiile dintre membrii ei se bazează pe încredere și ajutor reciproc.

Suntem împreună la bine și la greu!