Articole

Theodor Leeb vorbește despre digitalizarea la HORSCH

Digitalizarea se regăsește în toate domeniile, chiar și în sectorul ingineriei agricole. În ultimul număr al revistei terraHORSCH, apărut în această toamnă, și a cărui traducere se regăsește mai jos, Theodor Leeb vorbește despre ceea ce înseamnă digitalizarea la Horsch.

 

Ce înseamnă digitalizarea la HORSCH?

Pentru noi, managementul, este important să urmăm o strategie de digitalizare clară, pe termen lung, dar și să împărțim marele subiect al digitalizării în teme benefice. Pentru a avansa rapid, trebuie să procedăm pragmatic, realist și ținând cont de practică.

Întreaga noastră strategie de digitalizare este împărțită în două sectoare: intern și extern. Intern înseamnă că dorim să digitalizăm toate procesele și fluxurile de lucru din cadrul companiei în cea mai mare măsură posibilă. Acest lucru se aplică sectoarelor de cercetare și dezvoltare, producție, vânzări, servicii și așa mai departe. Pe lângă sistemele IT adecvate, soluția este o strategie cu o sursă unică (să existe o singură sursă de date). Acest lucru garantează că informațiile sunt întotdeauna actualizate pentru toți utilizatorii. Obiectivul strategiei externe este de a facilita procesele între producător, dealer și client, dar și de a îmbunătăți fluxul de lucru al fermelor. Dorim să sprijinim cât mai bine posibil această relație trilaterală între client, dealer și producător cu instrumente digitale.

 

De ce face HORSCH acest lucru?

Subiecte precum documentația, trasabilitatea etc. sunt extrem de importante și provocatoare – mai ales în cazul unei varietăți mari de produse și a dezvoltării rapide a acestora. Când spun acest lucru am în vedere și legislația, conformitatea la care trebuie să ne supunem. De exemplu, în Țările de Jos, utilajul trebuie să înregistreze presiunea de pulverizare pentru a putea dovedi că au fost respectate prevederile legale în cazul unui control. Astfel de măsuri vor fi luate peste tot în lume, ținând cont de reglementările de mediu, de exemplu, în utilizarea îngrășămintelor.

Dar nu este doar atât. Dorim, de asemenea, să facilităm și să monitorizăm fluxurile de lucru, astfel încât fermierii să poată economisi timp și bani. Dacă continuăm să ne gândim la autonomie, procesele și fluxurile de lucru trebuie planificate, în mare măsură, în avans, pentru a permite în primul rând automatizarea. Printre altele, lucrăm cu prioritate pe tema interfeței. Transferul de date despre planificarea modului sau hărții de aplicare trebuie să funcționeze, de asemenea. Și vor exista și alte idei și opțiuni de care probabil nu suntem încă conștienți. Însă ne întrebăm mereu: face procesul mai ușor sau chiar mai complex? De ce are nevoie clientul?

 

Cum arată asta în practică?

Vedem un potențial ridicat, printre altele, în sectorul serviciilor sau al achizițiilor de piese de schimb. Creând o variantă digitală identică, o imagine 1:1 a echipamentului agricol, dorim să facilităm semnificativ acest lucru. Imaginați-vă un client care intră în portalul HORSCH prin intermediul unui smartphone sau al unei tablete, cu un cod QR, și vede imediat versiunea digitală a utilajului său. El poate plimba smartphone-ul de-a lungul utilajului, iar modelul 3D se deplasează virtual. Practic, se poate privi în interior. Pur și simplu se face clic pe piesa de care aveți nevoie și printre altele veți vedea informații despre timpul de livrare, preț și puteți trimite comanda doar apăsând un buton. Astfel, procesul va fi mai ușor pentru clientul final dar și pentru dealer care primește automat comanda și o poate transmite către noi. Acest lucru nu este încă posibil, dar deja se lucrează la primele utilaje pentru care putem oferi varianta digitală pentru catalogul de piese din Portal. Cu alte cuvinte, acestea sunt deja în câmp.

Mai mult, HorschConnect este conectat pe mașinile agricole și, prin intermediul internetului, în cazul unei probleme, service-ul nostru poate citi codurile de eroare și parametrii mașinii. În viitor, dorim să implementăm actualizări pentru mașini „over the air”, adică nu trebuie să existe un tehnician de service la fața locului.

Digitalizarea pentru clientul final include, de asemenea, telemetria și operarea funcțiilor mașinilor agricole prin smartphone, prin intermediul portalului telematic HORSCH și MobileControl.

Astfel, va fi posibil să accesați datele propriei mașini de oriunde în lume pentru a vedea și analiza diferiți parametri ai fermei – totul în timp real. Cu terminalul nostru, fermele mai mari își pot gestiona utilajele și mai bine. Mai mult, managerul fermei poate trimite mesaje despre mașina sa agricolă direct pe smartphone, de exemplu – mesaje de eroare sau poziție.

 

Controlați funcțiile mașinii rapid și confortabil prin intermediul smartphone-ului.

Portalul telematic HORSCH – exemplu Maestro CV