Articole

Un angajat MEWI pentru care satisfacția clientului este factorul motivant.

Statisticile spun că angajatul român, prin comparație cu ceilalți europeni, îşi schimbă mult mai greu locul de muncă. Cred că și Constantin Bîrsan, colegul nostru magazioner la sediul din Orțișoara, Timiș, a făcut parte din eșationul de intervievați, pentru că deja au trecut 25 de ani de când lucrează la MEWI.

A început odată cu începutul, în 6 februarie 1995, fiind angajat ca paznic. Avea doar 23 de ani. Era de încredere, nărav păstrat de-a lungul anilor. Odată cu înmulțirea numărului de fișe de magazie care trebuiau completate și al recepțiilor de marfă, în iunie 2002, i s-a propus să devină magazioner. Alături de Ioan Vîrlan, celălalt coleg al nostru cu 25 de ani de MEWI, au fost ani întregi însăși Compartimentul de Piese de schimb.

Practic, întreaga lui viață de adult este legată de MEWI, având adânc întipărite toate evenimentele prin care a trecut firma într-o perfectă legătură cu cele din plan personal.

În urmă cu mai mulți ani, l-am întrebat pe Costel (așa îl știm cu toții), cum e la Departamentul Piese de schimb, pentru că munca în magazie chiar este foarte solicitantă, din punct de vedere fizic, acolo fiind un permanent du-te/vino. A răspuns atunci că nimic nu-l face mai fericit decât satisfacția clientului atunci când îi pune în mână piesa de care avea nevoie. Nu i-am sugerat noi aceste vorbe. Le-a spus instant, semn că se gândise de multe ori la asta. Și pentru că el locuiește chiar în comuna Orțișoara, iar în 25 de ani l-au ”învățat” cam toți fermierii din zonă, vine uneori și duminica sau târziu după orele de program, la sediu, să-i ”pună în mână” acea piesă fără de care munca nu poate continua. Se spune că angajații cu adevărat valoroși nu pierd timpul nimănui, ei cunoscând adevărata valoarea acestuia atât pentru ei, pentru colegi cât și, mai ales, pentru clienți.

Da, Costel este un angajat valoros. A învățat, cu timpul, să-și spună părerea sinceră, fără să-și supere colegii și șefii, găsind tonul și atitudinea potrivite atât în relația cu ei cât și cu clienții. A avut numeroși colegi de-a lungul timpului, și cu toți s-a înțeles bine.

Ne-a întrebat, într-o zi, dacă ne mai trebuie niște lemne rămase de la transportul unor cutii, pentru că vrea să-și facă o etajeră pentru cărțile care i s-au adunat în ultimii ani. Și astfel am descoperit că, în timpul liber, citește. Ce anume? Cărți de dezvoltare personală, ficțiune… Din care învață mereu câte ceva.

Într-o discuție recentă l-am întrebat ”ce s-a schimbat și ce a rămas la fel în cei 25 de ani de MEWI?”, iar prima replică, a fost că ”în afară de conducere, nu s-a schimbat nimic”😊 Desigur, glumea, detaliind apoi că totul este neschimbat în ceea ce privește atmosfera de lucru, relaxată și plăcută. ”Trebuie să pui suflet în ceea ce faci, iar dacă faci doar lucruri de mântuială nu ai ce să cauți la MEWI. Poate că nu mai există aceeași unitate ca atunci când eram o mână de oameni, față de acum, când aceasta parcă se răsfiră, pentru că apar mereu colegi noi, însă spiritul MEWI continuă să existe.” Și s-a mai schimbat încă ceva: ”odată cu dezvoltarea magaziei, cu creșterea stocurilor, suntem patru oameni care căutăm piese, după coduri, față de timpurile în care știam magazia pe de rost, știam exact fiecare unde se află.”😊

 

La mulți alți 25 de ani, Costel!