Articole, Evenimente

4 motive pentru care nu este recomandată anularea sistemului AdBlue

Din dorința de a (mai) face economii sau pentru a evita timpii morți cauzați de defecțiunile ce pot apărea la sistemul SCR de tratare a gazelor, tot mai des apare practica anulării sistemului AdBlue (denumit astfel de la substanța ureică utilizată la tratarea gazelor eșapate). Ba chiar au apărut firmulițe ce se oferă ca, în schimbul a câteva sute de euro, să dezinstaleze softul responsabil cu tratarea noxelor.

Colegul nostru, Alex Karacsonyi, lucrează de 10 ani la MEWI, iar în ultimii 7 s-a ocupat în special de partea de suport tehnic. Prin natura jobului său, a constatat că, în ultimul timp, ajung tot mai des, în halele de reparații din filiale, tractoare ce au sistemul AdBlue anulat. Dintru început trebuie precizat că aceasta este o practică în afara legii, odată cu anularea sistemului SCR, tractorul /combina nemairespectând standardele privind gazele eșapate în categoria în care a fost încadrată.

L-am întrebat pe Alex ce alte probleme ar putea apărea, în cazul anulării sistemului, și l-am și filmat. Urmăriți video-ul de mai jos pentru a afla care sunt motivele pentru care nu este deloc recomandată această practică.

Recapitulăm, în scris, cele 4 motive pentru care nu este recomandată anularea sistemul AdBlue.

  • Pierderea garanției

Odată ce s-a intervenit asupra soft-urilor motoarelor, asupra cutiei sau a oricărei alte componente, garanția se pierde. Orice posibilitate pentru noi ca dealer să cerem bunăvoință de la producător se pierde. Lucrul acesta este menționat și în manualul de operare, dar și în contract. Astfel, pentru a nu pierde garanția sau posibilitatea decontării reparațiilor, recomandăm să nu se anuleze sistemul de AdBlue.

  • Apariția defecțiunilor

Dacă este anulat sistemul de AdBlue, senzorii de pe motor nu mai fucționează toți corespunzător. Unii senzori citesc valori false, alții dau valori esimative. De exemplu poate fi situația în care turbina începe să consume ulei. Acesta pleacă pe evacuare, înfundând DPF-ul (filtru de particule), dar și alte componente. Acest lucru se poate observa preventiv de la senzori. Însă, odată ce senzorii nu funcționează corespunzător nu se mai poate vedea. De asemenea și injectoarele defecte și cosumul ridicat de motorină se pot vedea pe senzori.

  • Ilegalitate

Un alt aspect este cel al ieșirii în afara legii. În țările Uniunii Europene, autoritatea rutieră a țărilor respective poate face teste surpriză în câmp la client. Tractorul care este găsit cu sistemul de tratare a noxelor neconform este foarte aspru amendat. Cât de curând această practică va exista și în România.

  • Poluarea mediului