Articole

Fendt 1100 Vario MT – bine făcut!

La începutul acestei toamne, Fendt a lansat noua serie de tractoare cu șenile Fendt 1100 Vario MT. Acesta reprezintă simbioza perfectă dintre, pe de o parte, totalitatea cunoștințelor acumulate la Challenger în cei treizeci de ani din domeniul construirii tractoarelor cu șenile și, pe de altă parte, experiența Fendt în construirea transmisiilor fără trepte, la care se adaugă asigurarea confortului deplin în exploatare.

 Cele patru 4 modele, Fendt 1151, 1156, 1162 și vârful de gamă 1167 Vario MT, au puteri maxime cuprinse între 510 și 670 CP. Primele trei sunt propulsate de un motor MAN în 6 cilindri de 15,2 litri, iar 1167 de un motor MAN de 16,2 litri. Având o putere constantă de 670 CP și cu un cuplu de peste 3100 Nm, 1167 poate face față celor mai mari utilaje pentru prelucrarea solului sau semănătoare pneumatice de pe piață. Indiferent de capacitate, ambele motoare au fost proiectate să ofere cuplul maxim între 1100 și 1400 rpm. Acest concept de turație redusă a devenit foarte popular pentru tractoarele Fendt care utilizează motorul MAN, deoarece produce putere și cuplu enorme la o turație foarte mică a motorului, ceea ce reduce uzura acestuia, nivelul de zgomot în cabină, consumul de combustibil și mărește fiabilitatea componentelor grupului motopropulsor în același timp. Ventilatorul antrenat hidraulic, controlat electronic, conservă mai mult din puterea necesară tractării utilajelor atașate solicitante. În inima fiecărui tractor Fendt se află transmisia Vario. Noua serie 1100 Vario MT este dotată cu cea mai recentă versiune a transmisiei, VarioDrive, care asigură domenii de viteză infinite, de la 20 m/h până la 40 km/h, permițând acestui tractor mare să fie reglat fin pentru o viteză precisă a utilajului atașat.

Sistemul MobileTrac a oferit dintotdeauna clienților un confort excepțional al suspensiei. Secondat acum de noul sistem de lucru la turație redusă Fendt iD, transmisia VarioDrive și de noi elemente de suspensie, 1100 Vario MT oferă mult mai mult în ceea ce privește confortul suspensiei. O caracteristică complet nouă a acestui tractor este SmartRidePlus, un sistem automat de reglare a nivelului, care menține permanent vehiculul în contact cu solul în timpul conducerii.

În cabină se regăsesc aceleași comenzi intuitive și codificate cromatic prezente în toate tractoarele Fendt. Preferatele clienților, precum joystick-ul multifuncțional și terminalul de 10,4 inchi, permit operatorilor să configureze și să controleze cu ușurință sisteme precum VarioGuide sau cel hidraulic, funcții ale grupului motopropulsor și caracteristici de automatizare a utilajelor atașate, printre multe altele. Cu Fendt Connect, utilizatorii pot să gestioneze și să transfere cu ușurință datele tractorului pentru managementul complet al vehiculului.

O serie de îmbunătățiri

1. Rolele mediane au acum un diametru mai mare, ceea ce înseamnă rotații mai puține și o durată de viață mai lungă.

2. Bara de direcție suspendată, la fel ca la tractoarele cu șenile 900 Vario MT, dispune de un arc elicoidal care îi oferă libertate suspensiei șasiului pe bara de direcție, pe ambele laturi ale tractorului.

3. La partea din spate există trei posibilități diferite: fie o bară de tractare oscilantă liberă, fie o bară de tractare cu comandă hidraulică, fie un cârlig de remorcare în 3 puncte cu comandă hidraulică.

De ce este necesară o bară de tractare oscilantă liberă sau o bară de tractare cu comandă hidraulică? Pe un tractor cu șenile, punctul natural de viraj al tractorului este chiar în mijlocul tractorului. Atunci când tractorul virează, este declanșată o mulțime de forțe asupra utilajului atașat, deoarece există o distanță mare între legătură sau între punctul de viraj al combinației și punctul de viraj al tractorului. Dacă se eliberează bara de tractare, se scoate afară bolțul și noul punct de legătură ajunge să fie sub puntea spate, iar punctul de viraj al combinației este adus mult mai aproape de punctul de viraj al tractorului. Aceasta înseamnă mai puțin stres asupra utilajului atașat și mai puțin consum de combustibil pentru tractor.

Bara de tractare controlată era deja exclusivă în industrie pe modelul anterior. Dar acum, pentru prima dată, cu ajutorul terminalului operatorului Fendt și al stației operatorului Fendt din cabină, există mult mai multe posibilități pentru a-l opera și a-l comanda. Deci, se poate configura fie în modul automat, fie în poziția flotant sau reglat manual.

4. În ceea ce privește partea hidraulică, există același sistem hidraulic ca la tractoarele cu șenile Fendt 900 Vario MT. Aceasta înseamnă fie debitul standard de 220 de litri pe minut cu o pompă sau sistemul de pompă dublă, cu un debit de 440 de litri pe minut.

Noutăți în dotarea seriei

O caracteristică complet nouă a acestui tractor este SmartRidePlus, un sistem automat de reglare a nivelului, care menține vehiculul în contact cu solul în timpul conducerii, chiar și atunci când condițiile de balastare se modifică. De exemplu, atunci când se utilizează un buncăr frontal cu semințe. În acest fel, forța tractorului poate fi întotdeauna transferată optim la sol, iar calitatea muncii este constantă.

Toate acestea sunt realizate de un cilindru hidraulic, care este situat în partea de sus a arcului elicoidal al suspensiei SmartRide, care poate fi ridicat, coborât sau configurat în modul ”reglarea nivelului”.

La noua serie 1100 Vario MT, este utilizată exact aceeași cabină ca cea a seriei 900 Vario MT. Aceasta include suspensia cabinei și același mediu al operatorului Fendt, adică toți operatorii care pot conduce tractoare cu roți Fendt se vor simți imediat confortabil pe noile tractoare cu șenile. Pentru întoarcerile la capăt de rând există funcția Turn Assistant și, desigur, și toate celelalte opțiuni Fendt ca la tractoarele cu roți.