Articole

Horsch intră în noua “eră” a agriculturii

un articol de
GHEORGHE GHIȘE
Publicat în revista Ferma nr. 16, 15-30 septembrie 2021.

Conferinţa internaţională de presă Horsch a avut ca principal scop prezentarea noutăţilor pregătite pentru Agritechnica. Dar evenimentul desfăşurat live ne-a oferit şi posibilitatea de a cunoaşte strategia şi preocupările companiei privind viitorul industriei constructoare de maşini agricole şi ale agriculturii în contextul global actual.

 

Provocările schimbărilor climatice

Efectele schimbărilor climatice sunt numeroase şi au, în acelaşi timp, efecte negative, dar şi pozitive asupra activităţii fermierilor şi a economiei mondiale, în general. “Creşterea preţurilor produselor agricole este unul dintre principalele efecte ale schimbărilor climatice“, a afirmat Michael Horsch, fondator al companiei germane. Dar, în acelaşi timp, “aceasta a condus la căutarea de noi soluţii pentru a face faţă acestor provocări şi la creşterea interesului fermierilor pentru investiţii în tehnică agricolă“, a adăugat Horsch.

Începe o nouă eră a dezvoltării şi în domeniul construcţiei de maşini agricole. Sănătatea oamenilor porneşte de la sol. Dezvoltăm soluţii care să permită o protecţie biologică a plantelor şi creşterea protecţiei naturale a plantelor. Aceste soluţii ajută la reducerea cheltuielor fermierilor

(Michael HORSCH, Fondatorul companiei)

 

Agricultură hibridă

Compania este recunoscută pentru inovaţiile sale în ceea ce priveşte tehnologiile destinate unei agriculturii durabile, care susţine conservarea şi acumularea de materie organică (humus) în sol. Agricultura hibridă – conceptul dezvoltat de către compania germană de mai mulţi ani – înglobează elemente ale agriculturii bio (organice) cu cele ale agriculturii convenţionale, iar fermierii pot să aleagă cele mai bune variante, în funcţie de nevoile şi condiţiile concrete din zona lor.

Horsch are o viziune clară asupra temelor globale ale agriculturii, iar structura şi cultura firmei au permis menţinerea unui nivel ridicat de performanţă şi a dorinţei şi capacităţii pentru a merge mai departe.

 

Digitalizarea, o temă majoră

Horsch urmăreşte consolidarea şi diversificarea gamei de produse, organe de lucru şi sisteme, în paralel cu dezvoltarea unor noi concepte.

Constantin Curcă, reprezentantul Horsch în România, a remarcat că “noua gamă de produse cuprinde foarte multe soluţii pentru managementul culturilor verzi, reducerea sau chiar înlocuirea parţială a folosirii de soluţii chimice prin combaterea mecanică a buruienilor, precum şi creşterea preciziei şi a vitezei sistemelor de semănat, precum și digitalizarea şi automatizarea prin integrarea în sistemul HorschConnect a diverselor aplicaţii Horsch: AutoForce, ContourFarming, RowControl, AutoSpeed, AutoLine şi altele”.

 

Catalog 3D online

O noutate absolută o reprezintă catalogul 3D disponibil online, în premieră, pentru semănătoarea Versa. Intuitiv şi precis, cu ajutorul acestui catalog online un fermier/proprietar al unei semănători Versa poate, cu ajutorul seriei şi a numărului utilajului, să vizualizeze configuraţia specifică maşinii sale.

 

Echipamente precise şi de mare capacitate

Noutăţile tehnice Horsch cuprind update-uri ale gamelor de semănători Pronto 3-6 DC, Maestro, Avatar 12-25 SD şi Focus 3TD, maşinile autopropulsatele pentru erbicidat Leeb VN VL şi Leeb CS şi ale echipamentelor pentru prelucrarea solului şi protecţia plantelor: Transformer VF, Joker CT, Finer SL, Cura ST şi Cultro 5-9 TC.

În gama echipamentelor pentru prelucrarea solului au fost diversificate şi dezvoltate noi tipuri de organe active, componentele care realizează practic prelucrearea solului.

În ceea ce priveşte semănatul, Horsch urmăreşte precizia: respectarea perfectă a adâncimii de semănat şi presiunea pe brăzdar, în funcţie de condiţiile din teren. De asemenea, se doreşte folosirea sistemului Section Control şi pentru semănătorile de cereale păioase, respectiv închiderea rând cu rând. De asemenea, semănătoarea mecanică Versa KR este cea mai nouă gamă de semănători produsă de Horsch, cu un sistem mecanic şi de dozare special.

 

Noul logo – o punte între tradiție și modernitate

Pandemia provocată a schimbat mult planurile companiei, dar a oferit şi şansa de a pune la punct o nouă structură organizatorică. Astfel, departamentul de marketing are acum trei mari departamente: Suport pentru vânzări, Training (şcolarizare pentru dealeri) şi Brand & Design.

Compania Horsch s-a dezvoltat continuu și crește constant. În acelaşi timp, Horsch gândește în viitor şi în ceea ce privește designul și comunicarea de brand și prin aceasta se adaptează noilor tendințe.

De-a lungul anilor, Horsch a obținut o poziție puternică în sectorul “ingineriei” agricole, atât prin calitatea produselor și serviciilor, cât și prin identitatea corporativă. Horsch a căutat permanent un simbol specific, care să nu poată fi asociat cu nici un alt brand. Noul logo porneşte de la numele companiei, dar prin evoluţia simbolului “H” se poate recunoaşte, de exemplu, un brăzdar, un dinte, o instalație sau două elemente, respectiv doi indivizi care se mișcă dinamic într-o direcție. “Totodată, cercul reprezintă apropierea de clienţi, responsabilitatea comună. Dar este și un simbol pentru evoluțiile noastre tehnologice”, a spus Cornelia Horsch.

 

O nouă identitate vizuală

Odată cu introducerea noului logo, dezvoltarea identității corporative s-a adaptat noilor tendințe și noului limbaj de marketing. „Dezvoltarea noului nostru simbol a fost practic o reacție logică la viitoarele cerințe privind comunicarea și marca companiei noastre”, a explicat Cornelia Horsch. Un exemplu simplu din viața noastră de zi cu zi sunt zecile de pictograme de pe smartphone-urile noastre, care sunt repede recunoscute.

Noul logo este mai compact decât cuvântul “HORSCH” și ocupă un spațiu mic. „Obiectivul nostru este ca atunci când oamenii văd simbolul să se gândească la HORSCH și să conecteze o mulțime de asociații cu compania”, a afirmat Judith Ehmann-Leeb, şefa departamentului Brand & Design. Într-un proces în mai multe etape, noul simbol al companiei va fi înlocuit în toate mediile digitale, precum şi în alte sectoare ale identității corporative.

 

În numerele viitoare ale revistei vom prezenta soluţiile robotizate ale Horsch pentru semănat şi protecţia plantelor!