Articole

Contractul de mentenanță – întreținere “ca la carte”, griji mai puține pentru fermier

Începând de luna aceasta, (septembrie 2021), pe lângă binecunoscutele garanții extinse, clienții MEWI pot opta pentru încheierea unui contract de mentenanță, care vine cu multiple avantaje pentru aceștia:

  • Posibilitatea includerii mentenanței în costul utilajului încă de la vânzare, pentru a fi inclusă în finanțare (dacă este cazul);
  • Echilibrarea și predictibilitatea costurilor cu mentenanța pentru clienți, prin sistemul de facturare pe ora de funcționare;
  • Discounturi adiționale (ce se cumulează cu discounturile deja deținute în contractul de furnizare piese și servicii);
  • Prețurile pentru mentenanță stabilite la demararea contractului sunt fixe, eventualele creșteri de prețuri la consumabile și manoperă neafectând valoarea contractului de mentenanță.

Detalii despre ce sunt și ce presupun acestea am aflat de la colegul nostru Andrei Avel, consultant service, și vi le prezentăm în rândurile de mai jos.

 

Ce sunt contractele de mentenanță?

Contractele de mentenanță sunt un serviciu adițional oferit clienților noștri, pe lângă garanția extinsă, prin care intenționăm să facem astfel încât clientul să nu-și mai consume timpul cu tot ce înseamnă întreținerea tractorului sau a combinei sale.

Echipa de service se ocupă de planificarea și efectuarea intervenției fără ca fermierul să fie nevoit să urmărească aceste lucruri. 

Contractul de mentenanță și garanțiile extinse sunt lucruri complementare. Se pot achiziționa separat, dar e foarte bine pentru fermier dacă le ia împreună. Contractarea garanțiilor extinse se face prin MEWI, de la producător (Fendt sau Valtra), iar partea de mentenanță este asigurată integral de noi.

De exemplu, dacă eu cumpăr, mâine, un tractor, și achiziționez și garanție extinsă și mentenanță pentru 4 ani sau 4.000 de ore, în perioada asta scap de griji și voi mai avea doar cheltuieli neprevăzute (să zicem că se sparge un geam), însă restul sunt acoperite.

Dacă tractorul /combina este echipat/ă cu Fendt /Valtra Connect, atelierul service primește un e-mail cu 100 de ore înainte de scadența intervenției de întreținere, iar în momentul acela fermierul este anunțat, se pregătesc materialele și se stabilește, de comun acord, când se va face intervenția. Fermierul nu mai are nicio grijă să urmărească orelele, să fie atent să nu depășească termenele de revizie.

 

Care sunt, concret, avantajele?

Mentenanța se poate achita în mai multe etape, în funcție de cum îi este avantajos și comod fermierului. Există varianta în care poate fi achiziționată integral, la început, sau, cea mai avantajoasă pentru fermier, este cu plata la numărul de ore de funcționare.

La o revizie de 1.000 de ore îi vom factura fix numărul de ore trecute de la ultima revizie (500 ore) până la revizia actuală. În primul rând, asta înseamnă flexibilitate pentru fermierii care își urmăresc cu atenție bugetul și partea financiară, astfel își pot distribui bugetul încă de la începutul anului – cam toți fermierii știu, cu aproximație, câte ore de lucru efectuează într-un an.

În al doilea rând, dispare ceea ce noi am auzit de câteva ori de la fermieri, și anume diferența mare de preț între diferitele tipuri de revizii.

De exemplu, o revizie la 1.500 de ore, la un tractor, poate ajunge la 500 de euro (aproximativ), după care, revizia la 2.000 de ore îl costă în jur de 2.000 de euro. Automat este incomod din punct de vedere financiar pentru fermier, să aibă astfel de fluctuații de cheltuieli. În momentul în care trece pe plata la ora de funcționare, valorile cheltuielilor se echilibrează, fiind previzibile și constante în timp.

Planul de întreținere este obligatoriu pentru păstrarea garanției. Este recomandat să se facă și după expirarea garanției, după același grafic, pentru că este varianta de întreținere care a fost calculată și verificată de producător tocmai pentru a asigura o funcționare optimă pe termen lung a echipamentului agricol.”

 

Cine poate beneficia de un astfel de contract?

Oricine are Fendt și Valtra poate contracta serviciul de mentenanță (tractoare și combine), indiferent dacă sunt sau nu în garanție, că au 0 ore sau 10.000 de ore. Nu e neaparat nevoie să aibă Fendt /Valtra Connect. E mai simplu pentru fermier cu funcțiile Connect dar se poate și fără. Ne dorim să ajutăm fermierii așa că flexibilitatea în tratarea nevoilor lor este esențială.

După cum spuneam anterior, serviciul de mentenanță este complementar cu extinderea de garanție, pentru că garanția acoperă defectele de fabricație, contractul de mentenanță acoperă partea de întreținere a echipamentului agricol (uleiuri, filtre, verificări periodice, calibrări și actualizări de software), pe scurt tot ce este necesar pentru menținerea tractorului sau a combinei în cele mai bune condiții de funcționare.

Chiar acum avem în derulare încheierea câtorva contracte de acest fel în țară, unde fermierii au ales garanție extinsă și contract de mentenanță pe perioade de 3-5 ani. Astfel, dacă pe lângă serviciile MEWI achiziționează și o asigurare pentru tractor /combină, sunt acoperiți în fața riscurilor și cheltuielilor majore.