Articole

Demonstrațiile verii cu noul Valtra S – un Boss demn de tot respectul

Demonstrațiile verii cu noul Valtra S – un Boss demn de tot respectul

Înainte de a spune orice altceva despre tractorul Valtra, haideți să recapitulăm, sub formă de ”Știați că…?”, doar 5 dintre caracteristicile generale ale mărcii finlandeze. Așadar, știați că…

1. Tractoarele Valtra se află în topul mondial al tractoarelor, iar alături de Fendt și Massey Ferguson fac parte din grupul AGCO?

Este un tractor nu tocmai ieftin, care arată și se poartă scump. Au spus-o și câțiva comentatori de social media la o postare de-a noastră cu 600 de like-uri. 😊

2. Este rudă atât de apropiată cu Volvo (pentru detalii, https://en.wikipedia.org/wiki/Valtra)?

Dacă Fendt e Mercedesul tractoarelor, Valtra este Volvo-ul tractoarelor. Că tot se fac comparații cu industria auto. Așadar, nu este un tractor din gama de mijloc, ci unul din liga superioară.

3.  Este un tractor creat în Finlanda, iar țările nordice sunt locul unde s-a născut designului?

Numeroasele premii ce i-au fost atribuite doar de-a lungul ultimilor 10 ani vin să confirme că, într-o bună tradiție scandinavă, la acest tractor ”forma urmează funcția”.

Dacă un produs are însemnul iF Design Award sau reddot winer (sau altele mai puțin cunoscute în domeniul nostru însă mult apreciate în lumea design-ului), este clar că avem de-a face cu o piesă de excepție.

4. Le considerăm cele mai fiabile tractoare de pe piață. (Pe ce ne bazăm? Pe faptul că foarte rar apare câte unul în service) Și totuși, de ce se defectează?

Tractorul perfect încă nu s-a realizat. Altfel noi n-am mai fi avut de lucru. J”, spune Nader Ahmed, Valtra brand manager la MEWI. (Citiți la finele acestui articol)

5. Valtra sunt tractoare cu un foarte bun consum de combustibil?

Și acum, după această recapitulare, să revenim la evenimentul verii: demonstrațiile practice cu Valtra S în cadrul turneului SmartTour 2024. Finlandezii au trimis în Europa două tractoare superbe, Valtra S 416, care să facă dovada leadership-ului, prin orice loc vor trece.

Cei de la Valtra dau nume de alint tractoarelor lor: seria A este ”micuțul gigant”, seria Q este ”o fiară dezlănțuită”, seria N este un ”cal de povară” ș.a.m.d. Și seria S a primit, cu mândrie, titulatura „The Boss”. Șefu. 😊 Având puteri cuprinse între 280-420 CP, Seria S este cel mai mare și mai puternic tractor Valtra, promițând cuplu ridicat la turații mici. Motorul AGCO Power de 8,4 l și transmisia CVT asigură reducere cu 5% a turațiilor și o scădere cu până la 10% a consumului de combustibil, prin comparație cu anteriorul S.

După cum spunea colegul nostru Nader Ahmed, service brand manager Valtra, ”clienții așteptau noul model de S, știau că va apărea. Pentru că fusese lansat la Agritehchnica.”

Citiți despre acesta aici: https://www.mewi.ro/valtra-lanseaza-generatia-a-6-a-a-seriei-s-proiectata-si-construita-in-finlanda/

La demonstrațiile din România, din luna iulie, în timp ce țara lua foc, finlandezul și-a păstrat cumpătul, și a demonstrat că poate lucra în orice condiții, căci a fost o secetă cumplită, pe oriunde a trecut, timp de trei săptămâni.

Plecat din Dobrogea, locul unde au avut loc primele demonstrații, tractorul Valtra S 416 s-a deplasat de la est spre vest, în fiecare dintre filialele MEWI fiind programate teste în ferme din fiecare județ. De asemenea, în paralel, cu un al doilea tractor, au avut loc demonstrații și în ferme din Moldova ale partenerului nostru Agritehnica.

George Tănase, brand manager Valtra la MEWI, a participat la mai multe dintre aceste demo: ”Am fi vrut să fie prezentă mai multă lume, însă campania de recoltat în plină desfășurare a făcut ca numărul participanților să nu fie unul mare. Acum, însă, pot spune că poate a fost mai bine așa, pentru că au fost prezenți cei cu adevărat interesați. De la toți participanții s-au auzit doar voci care au lăudat tractorul, considerând că acesta se prezintă extraordinar de bine, are capacitatea de tracțiune conform așteptărilor. Sună bine, merge frumos, adică nu se aude motorul chinuit, turat. În plus mai și arată foarte bine.

Motivul pentru care noul Valtra S este un jucător important pe piața tractoarelor ni-l explică George Tănase: ”De fapt sunt două motive: cutia de transmisie a Fendt ului, de la seria 900, adică cea mai celebră transmisie din industrie, la care se adaugă un motor AGCO Power, ceea ce îl plasează în vârf bine de tot, în top 3 tractoare din clasa sa de putere. De altfel, la una dintre demo-uri, clientul a adus, pentru comparație, un Fendt 942 Vario, ambele tractând un Horsch Tiger 4MT. La momentul comparațiilor, toate caracteristicile au fost similare (consum, tracțiune, cuplu motor etc.).

Tractorul a fost condus de Octavian Vrabiuță, coordonatorul service-ului de la filiala Stoenești, colegul nostru foarte priceput, care a reușit să creeze ”cele mai bune condiții de demo” în fiecare parcelă. Utilajele atașate au fost Horsch, Tiger MT de 4 metri și Joker RT de 6 și 8 metri.

Implicarea colegilor noștri din fiecare filială MEWI, din departamentele Vânzări și After Sales au făcut posibilă crearea unui mediu favorabil desfășurării în bune condiții a acestor demonstrații.

……………………………………………………………………….

Colegul nostru Nader Ahmed, service brand manager Valtra, cel care se ocupă de acest brand încă din prima zi în care a intrat în portofoliul MEWI (adică de aproape 15 ani), a fost în Moldova, la dealerul nostru Agritehnica, pentru a-i instrui pe cei care vor efectua demonstrația și pentru a susține primele prezentări. De altfel, la una dintre demonstrații a fost chiar cel care a condus tractorul.

Un Boss care impune respect! La cei 420 cp am lucrat cu un scarificator de 4 metri, la o adâncime de 40 cm și o viteză de 9 km/h la 1.900 rpm. Tractorul mergea constant, după combină, unde pământul era uscat.

Un tractor robust, închegat, produs 100% în Finlanda. N-am să reiau caracteristicile tehnice ale acestuia, voi spune doar că pe mine m-a impresionat dotarea modelului Unlimited venit în demo, care avea cam tot ce ți-ai putea imagina: oglinzi telescopice reglabile, scaun ventilat (sau încălzit, dar cine voia așa ceva?!), inclusiv suc în frigider J și multe altele.

 

Probleme de service?

Faptul că S-urile de până acum, adică cele din generațiile trecute, aveau probleme este una dintre multele știri false care circulă în folclorul colectiv. A existat, la un moment dat, un lot care a avut o mică problemă la suspensia cabinei, dar asta era acum 5-6 ani. Oricum problema s-a remediat atunci, iar orice fermier posesor de serie S este mulțumit de tracțiunea acestor tractoare, și, în general de costul deținerii unui astfel de tractor.

Sistemul de suspensie a cabinei s-a îmbunătățit, probleme au apărut foarte rar, și acelea au fost minore. În România sunt peste 300 de Valtra S, din seriile anterioare. Cine deține aceste tractoare este mulțumit de ele, sunt tractoare cu o bună tracțiune.

Tractorul perfect încă nu s-a realizat. Altfel noi n-am mai fi avut de lucru. J Desigur că se mai defectează. În ceea ce privește service-ul pentru Valtra, este de reținut că, în garanție, se înlocuiește întreg ansamblul, nu doar piesa. De exemplu, dacă sunt probleme la diferențialul față, cu un pinion sau o bucșă, se înlocuiește întreg ansamblul, iar toate înlocuirile se fac pe cheltuiala producătorului.